چاپ مقاله مدیریت منابع انسانی ۱۳۹۸-۸-۱۹ ۱۰:۵۰:۵۷ +۰۰:۰۰

چاپ مقاله مدیریت منابع انسانی

رشته مدیریت منابع انسانی یکی از گرایش‌­های مهم رشته مدیریت است که به بررسی رفتارهای انسانی و مولفه‌­های اثرگذار بر آن در محیط کسب و کار می‌­پردازد. این رشته در بسیاری از دانشگاه­‌های مهم جهان و ایران پذیرای دانشجویان زیادی است و در حیطه کسب و کار و تولید اهمیت فراوانی دارد. حوزه­‌های پژوهشی این رشته برای صاحبان صنایع و مدیران بسیار با اهمیت است و بسیاری از سازمان‌ها با مواجهه شدن با مشکلات انسانی در محیط کار خود موضوعات زنده پژوهشی را در اختیار دانشجویان رشته مدیریت منابع انسانی قرار می‌­دهند. بنابراین چاپ مقاله در مدیریت منابع انسانی مستقیماً با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها ارتبط دارد.

این نوع پژوهش که می­‌تواند یک پژوهش کاربردی باشد در دنیای امروز بسیار مهم و اساسی است و نتایج آن به صورت بدون واسطه در محیط کسب و کار مورد بهره‌­برداری قرار می­‌گیرد. موسسه نارون ژورنال آمادگی دارد در زمینه چاپ مقاله با دانشجویان رشته مدیریت منابع انسانی همکاری نماید.

حوزه‌­های پژوهشی برای چاپ مقاله مدیریت منابع انسانی

رشته مدیریت منابع انسانی حوزه‌­های پژوهشی بسیار زیادی دارد که به صورت کلی به برخی از آن‌ها اشاره می‌­شود:

  • تعهد مدیریت
  • رفتار مشتری
  • عملکرد سازمانی
  • رفتار شهروندی سازمانی
  • رضایت شغلی و عوامل اثرگذار بر آن
  • تسهیم دانش در تیم­‌های کاری سازمانی
  • ویژگی‌­های شخصیتی رهبری اثرگذار
  • تناسب کار با ویژگی­‌های شخصیتی کارکنان
  • مشتری مداری و عوامل موثر بر وفاداری مشتری

تمامی این حوزه‌­ها هرچند به ظاهر تکراری هستند اما با وارد کردن مولفه­‌های جدید که در سطح دنیا هم اکنون مورد پژوهش قرار می­‌گیرند می‌­توان موضوعات بسیار خلاقانه و در نهایت مقالات پر استنادی به چاپ رساند.

فرآیند چاپ مقاله مدیریت منابع انسانی

فرآیند چاپ مقاله مدیریت منابع انسانی بعد از نگارش مقاله از سوی پژوهشگر شروع می‌­گردد. بسته به هدف گذاری مولفان این مقاله، می­‌توان مقاله را در ژورنال‌های داخلی یا خارجی به چاپ رساند. فرآیند چاپ مقاله در ژورنال‌های داخلی به این شرح است که بعد از اتمام نگارش مقاله از سوی مولفان، مجله مناسب علمی پژوهشی داخلی که مورد تایید وزارت علوم و معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی است به مولفان پیشنهاد می­‌گردد.

مولفان می‌­بایست با ارائه نام مجله به دانشگاه و اساتید خود از مورد قبول بودن آن اطمینان حاصل نمایند. بعد از تایید مجله از سوی مولفان مقاله، کار ادیت تخصص و فرمت بندی مقاله بر اساس راهنمای مجله آغاز می‌­گردد. در نهایت مقاله به مجله مورد نظر ارسال می‌­شود و امور مربوط به پیگیری‌­های بعدی تا اخذ پذیرش مقاله انجام می­‌گردد.

لازم به ذکر است که مجله معرفی شده به دانشجویان این رشته جزو مجلاتی می‌­باشد که تا حد امکان فرآیند چاپ  و پذیرش کوتاه‌­تری نسبت به مجلات دیگر داشته باشند و اینکه با توجه به شناخت همکاران ما از مجله، مجله‌­ای معرفی می­­‌گردد که امکان چاپ و پذیرش بالاتری نسبت به سایر مجلات در این رده داشته باشد.

اگر هدف چاپ مقاله مدیریت منابع انسانی در مجلات خارجی باشد، بعد از دریافت متن فارسی مقاله اقدام به ترجمه نیتیو و ادیت تخصصی می‌گردد. سپس مجله متناسب با اسکوپ مقاله و مجله انتخاب می‌گردد و فرآیند سابمیت به مقاله شروع می‌شود. مجلات معتبر خارجی معمولاً مجلاتی خواهند بود که در پایگاه­‌های علمی مانند ISI، SCOPUS، ISC چاپ می‌­گردد.

متقاضیان چاپ مقاله در رشته مدیریت منابع انسانی در نظر داشته باشند که چاپ مقاله در مجلات داخلی یا خارجی با انتخاب آن‌ها صورت خواهد گرفت و اینکه نارون ژورنال تمامی امور مربوط به چاپ مقاله را بعد از تالیف مقاله اصلی توسط پژوهشگران به عهده می‌­گیرد.