تبدیل پایان نامه به کتاب و استخراج کتاب از پایان نامه ۱۳۹۸-۸-۲۵ ۱۳:۳۵:۵۳ +۰۰:۰۰

تبدیل پایان نامه به کتاب و استخراج کتاب از پایان نامه

تبدیل پایان نامه به کتاب و استخراج کتاب از پایان نامه برای بسیاری از پایان­‌نامه‌­های رشته­‌های مختلف دانشجویی امکان‌پذیر است. معمولاً دانشجویان برای انجام پایان‌نامه خود چه در مقطع دکترا و چه در مقطع کارشناسی ارشد رنج زیادی تحمل می‌کنند و اغلب مجموعه بی­‌نظیری از ادبیات پژوهشی و یافته­‌ها به دست می­‌آید. متأسفانه، انبار شدن پایان­‌نامه­‌ها در آرشیو کتابخانه‌­های دانشگاه باعث می‌­شود که آن‌ها رنگ و بوی کاربرد را به خود نگیرند.

موسسه نارون ژورنال آماده همکاری در تبدیل پایان نامه به کتاب و استخراج کتاب از پایان نامه می‌باشد. یکی از بهترین کارهای صورت گرفته در سال‌های اخیر برای کاربردی نمودن و عمومیت بخشیدن به محتوای پایان­نامه­‌ها و در دسترس عموم قرار دادن آن‌ها تبدیل پایان‌نامه به کتاب می­‌باشد. شما می‌توانید ضمن تماس با موسسه نارون ژورنال، با کمترین هزینه و بدون هیچ‌گونه مشکلی پایان نامه خود را به کتاب تبدیل نمایید.

تبدیل پایان نامه به کتاب و استخراج کتاب از پایان نامه

معمولاً برای تبدیل پایان نامه به کتاب و استخراج کتاب از پایان نامه مراحل مختلفی طی می­‌شود که عمدتاً مراحلی فنی و تخصصی هستند. در زیر به ذکر مراحل مختلف تبدیل پایان نامه به کتاب و استخراج کتاب از پایان نامه که در نارون ژورنال طی می‌گردد می­‌پردازیم:

  • ارسال فایل پایان­‌نامه برای استخراج کتاب و بررسی آن: طبیعتاً اولین مرحله تبدیل پایان نامه به کتاب و استخراج کتاب از پایان نامه ارسال فایل پایان­‌نامه است تا به بررسی همه‌جانبه آن پرداخته شود. اگر پایان‌نامه قبل از اینکه کتابی از آن استخراج شود دفاع شده باشد و نمره تائید را اخذ کرده باشد مشکلی بروز نخواهد کرد زیرا به‌احتمال فراوان به‌خوبی تمامی بخش­‌های آن بررسی شده و مشکلات آن رفع گردیده است؛ اما اگر پایان نامه هنوز دفاع نشده باشد، همکاران ما به بررسی مشکلات احتمالی در متن پایان‌نامه خواهند پرداخت و دانشجو موظف است اشکالات احتمالی را با مشورت با اساتید راهنما و مشاور خود رفع‌ و رجوع کند تا درنهایت فایل بدون ایراد آماده شود.
  • استخراج فهرست اولیه کتاب با توجه به محتوای پایان­‌نامه: در مرحله دوم، فهرست مطالب اولیه کتاب از پایان­‌نامه استخراج می‌­گردد. در این بخش، با توجه به رئوس مطالب ذکر شده در پایان­‌نامه و هر آنچه در متن آن ذکر شده است فهرست مطالب مندرج می­شود و این فهرست مطالب باید از سوی دانشجو و یا اساتید راهنما و هر فرد دیگری که بر روی جلد کتاب مشخصات او خواهد آمد تائید شود.
  • استخراج محتوای اصلی کتاب از پایان‌نامه: بعد از تائید فهرست مطالب، نوبت به انتخاب محتوای اصلی کتاب دقیقاً بر اساس فهرست مطالب ذکر شده و تائید شده اقدام می­‌گردد. بعد از انتخاب محتوای اصلی و اتمام آن مجدداً دانشجو موظف است متن اصلی کتاب را به‌صورت کامل مطالعه کرده و در صورت نیاز تائید آن را ارائه دهد تا کار به مرحله بعدی یعنی ویراستاری ادبی و علمی برود.
  • ویراستاری علمی و ادبی متن اصلی پایان­‌نامه: ویراستاری علمی یک ویراستاری تخصصی است که ویراستار در آن به رفع اشکالات علمی در بدنه اصلی متن می‌­پردازد و بعد از رفع آن‌ها ویراستار ادبی برای حذف اشکالات تایپی، غلط‌­های املایی و علائم دستوری و موارد مشابه این کار متن را بازخوانی می­‌کند تا متن اصلی برای صفحه‌­آرایی آماده شود.
  • اخذ مجوزهای قانونی شابک و فیپا: بعد از صفحه­‌آرایی و در دست داشتن فایل نهایی کتاب، امور مربوط به اخذ مجوزهای قانونی توسط همکاران ما در انتشارات شروع می‌­گردد. معمولاً مدت‌زمانی که برای اخذ مجوزهای قانونی لازم است دو هفته تا یک ماه می‌­باشد.
  • چاپ فیزیکی کتاب: بعد از طی تمامی مراحل فوق، چاپ کتاب شروع می­‌گردد و نسخه­‌هایی که در طی قرارداد اولیه ناشر متعهد شده تا به دست مؤلف برساند، برای مؤلف ارسال می‌­شود.

قابل ذکر است که جزییات بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که در طی تبدیل پایان نامه به کتاب و استخراج کتاب از پایان نامه از سوی همکاران ما به اطلاع مؤلفان خواهید رسید.

انواع کتاب­ در تبدیل پایان نامه به کتاب و استخراج کتاب از پایان نامه

دو نوع کتاب را می‌­توان از پایان‌نامه استخراج نمود که در زیر به آن‌ها اشاره می‌­کنیم:

  • کتاب پژوهش محور: در این نوع کتاب، برای تدوین محتوای اصلی از کلیه فصول کتاب استفاده می­‌شود. به این معنا که حتی مهم‌ترین نتایج و تبیین­‌های علمی مندرج در پایان­‌نامه استفاده می­‌گردد. فرض کنید یک فصل از پایان‌نامه برای گزارش نتایج عددی اختصاص‌یافته است. در تدوین کتاب، دقیقاً گزارش‌­های عددی این فصل نیز به همراه نمودارها و جداول ارائه خواهند شد.
  • کتاب تئوری محور: در تدوین و تهیه این کتب، بیشتر از اصول و مبانی نظری درباره یک یا چند متغیر، مطالب از پایان­‌نامه استخراج می­‌شود و مابقی بخش‌­های پایان­‌نامه اعم از بخش روش­‌شناسی، نتایج و بحث و نتیجه­‌گیری حذف می­‌شود. معمولاً این کتاب از فصل دوم پایان‌­نامه که اختصاص به مبانی نظری متغیرها دارد استخراج می­‌شود.