تبدیل پایان نامه به مقاله ۱۳۹۸-۸-۲۵ ۱۴:۵۵:۲۲ +۰۰:۰۰

تبدیل پایان نامه به مقاله

تقریباً تمامی دانشجویانی که در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا تحصیل می‌­کنند هنگام فارغ‌التحصیلی از پایان‌نامه خود دفاع نموده و جهت انجام امور مربوط به فارغ‌التحصیلی تصمیم دارند که از گزینه تبدیل پایان نامه به مقاله استفاده نمایند. علاوه بر انجام امور مربوط به فارغ‌­التحصیلی، دانشجویان برای به ثمر رساندن ماه­‌ها تلاش بی­‌وقفه در نگارش پایان‌نامه خود، عاقلانه است که با تبدیل پایان نامه به مقاله بتوانند آن را در ژورنال‌های معتبر چاپ کنند تا از عواید آن استفاده نمایند.

موسسه نارون ژورنال در خدمت آن دسته از دانشجویانی می­‌باشد که جهت تبدیل پایان نامه به مقاله به کمک و راهنمایی نیاز دارند. علاوه بر ارائه خدمات تبدیل پایان‌نامه به مقاله، نارون ژورنال توانسته است در فرآیندهای بعدی چاپ مقاله نیز خدماتی را ارائه دهد که در مرحله بعد آن‌ها را ذکر خواهیم نمود.

فرایند تبدیل پایان نامه به مقاله

در حقیقت تفاوت­‌های زیادی بین پایان‌نامه و مقاله وجود دارد و شما جهت تبدیل پایان نامه به مقاله می‌­بایست از شرایط و ضوابط و نحوه تبدیل آن اطلاع حاصل کنید.تبدیل پایان نامه به مقاله برخلاف دیدگاه عمومی صرفاً انجام یک کپی پیست ساده نیست. در پایان‌­نامه معمولاً یافته­‌ها، ادبیات تحقیق، بحث و نتیجه‌­گیری، بیان مسئله و مقدمه و سایر موارد به‌صورت بسیار جامع و کامل مطرح می­‌شوند. همچنین، بخش­‌هایی در پایان‌نامه وجود دارد که شما آن بخش‌­ها را در قالب و فرمت یک مقاله ندارید و می‌بایست حذف شوند. در حقیقت پایان‌نامه مشابه یک معدن است که مواد آن بعد از استخراج صیقل داده می‌­شوند و تبدیل به اجسامی زیبا و قابل کاربرد می­‌گردند. این گزاره به آن مفهوم نیست که پایان‌نامه یک سند غیرکاربردی است بلکه در مقایسه با فرمت مقاله این گزاره می­‌تواند صحیح باشد.

مراحل تبدیل پایان نامه به مقاله

برای تبدیل پایان نامه به مقاله مراحل مختلفی وجود دارد و هر شخص احتمالاً مراحل متفاوت‌­تری را به اجرا درآورد. با کسب چندین سال تجربه در بحث چاپ مقالات و استخراج مقاله از پایان‌نامه، نارون ژورنال مراحل حرفه­‌ای­‌تر و دقیق‌تری را برای تبدیل پایان نامه به مقاله در نظر گرفته است:

  • دریافت فایل پایان‌نامه و بررسی ایرادات و اشکالات احتمالی: بسیاری از دانشجویان تمایل دارند قبل از اینکه پایان‌نامه خود را دفاع کنند، مقاله را از آن استخراج نمایند. در این فرآیند، احتمال رخ دادن اشتباهات وجود دارد زیرا پایان‌نامه­‌ای که هنوز دفاع نشده است ممکن است حاوی مشکلات و ایراداتی باشد که همان ایرادات و مشکلات در قالب مقاله نیز منعکس شود؛ بنابراین، درصورتی‌که پایان‌نامه هنوز دفاع نشده، اشکالات احتمالی آن به پژوهشگر گوش‌زد می‌شود تا با مشورت استاد راهنما اقدام به رفع آن‌ها نماید.
  • انتخاب مجله برای چاپ مقاله: در حقیقت، قبل از اینکه مقاله را از پایان‌نامه استخراج نماییم بهتر است که اول مجله مورد نظر برای چاپ مقاله را تعیین نموده باشیم. این کار باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌­شود؛ زیرا هنگام تبدیل پایان نامه به مقاله وقتی شما از قواعد و مقررات مجله مذکور برای ارسال مقالات اطلاع داشته باشید می‌­توانید بر آن اساس مقاله را استخراج نمایید. مثلاً برخی مجلات محدودیت تعداد کلمات را دارند یا اینکه در طراحی جداول و نمودارها فرمت خاصی را پیشنهاد می­‌کنند که در این صورت اطلاع از مجله باعث می­‌شود که در حین تبدیل پایان نامه به مقاله این فرمت‌های خاص پیاده‌­سازی شود.
  • تائید اساتید راهنما و مسئولین دانشگاه: دانشجویان قبل از تبدیل پایان نامه به مقاله باید ابتدا مجله مورد نظر را به تائید اساتید راهنما و مشاور برسانند و یا درباره فرمت­‌های خاص آن مخصوصاً برای ذکر وابستگی­‌های سازمانی اطلاعی کسب کنند و یا مجله انتخابی خود را به تائید دانشگاه برسانند. برخی دانشجویان بدون طی این مراحل اقدام به ارسال مقاله و حتی پذیرش و چاپ مقاله می­‌کنند که متأسفانه بعد از چاپ مقاله، ایراداتی به لحاظ ساختاری و ماهیتی در کار به وجود می‌­آید که از سوی دانشگاه و یا حتی اساتید راهنما و مشاور این مقاله مورد پذیرش قرار نمی‌­گیرد. بعد از تبدیل پایان نامه به مقاله حتماً دانشجو می­‌بایست فایل خام مقاله را به تائید افراد ذی­ربط برساند و درباره مجله انتخاب شده صحبت‌های لازم را با مسئولین دانشگاه انجام دهد.
  • ترجمه مقاله مستخرج از پایان‌نامه: درصورتی‌که دانشجویان قصد داشته باشند بعد از تبدیل پایان نامه به مقاله آن را در ژورنال خارجی چاپ نمایند اقدام به ترجمه مقاله می­‌کنند. نارون ژورنال در این مرحله نیز می­‌تواند خدمات مربوط به ترجمه نیتیو مقالات دانشگاهی را برای متقاضیان ارائه نماید.
  • نگارش کاورلتر برای مقاله مستخرج از پایان‌نامه: بسیاری از مجلات برای ارسال مقاله لازم می‌­دانند که در کنار آن کاورلتر نیز نگارش و ارسال شود. همکاران ما در نارون ژورنال اقدام به نگارش حرفه‌­ای کاورلتر برای متقاضیان خواهند نمود.
  • ارسال و پیگیری مقاله استخراج شده از پایان‌نامه: مقاله‌­ای که از پایان‌نامه استخراج شده است هم اکنون آماده ارسال به مجله­‌ای است که قبلاً انتخاب شده است و قواعد مربوط به فرمت­‌بندی و طراحی مقاله نیز قبلاً حین استخراج مقاله انجام شده است. مقاله برای مجله سابمیت می‌­گردد و پیگیری­‌های بعدی نیز برای اخذ پذیرش و چاپ مقاله انجام خواهد شد.