چاپ مقاله شیمی ۱۳۹۸-۸-۲۱ ۱۳:۳۱:۰۷ +۰۰:۰۰

چاپ مقاله شیمی

رشته شیمی یکی از قدیمی­‌ترین رشته­‌های دانشگاهی در ایران و جهان است که گرایش‌­های مختلفی نیز دارد. همانند سایر رشته‌های علوم پایه، این رشته نیز حیطه­‌های فراوان و کاربردی بسیار زیادی دارد. همچنین، به خاطر ماهیت این رشته، تحولات سریعی در حیطه­‌های پژوهشی و یافته­‌های آن به‌دست می­‌آید که پژوهشگران را مجبور می­‌سازد برای انجام پژوهش به روز باشند. موسسه نارون ژورنال آماده همکاری در زمینه چاپ مقاله شیمی با دانشجویان و پژوهشگران این رشته است.

عدم به‌روز بودن پژوهشگران در رشته شیمی باعث انجام پژوهش­‌های تکراری و قدیمی می‌شود که در نهایت قابلیت چاپ در هیچ یک از مجلات را نخواهند داشت. از این رو، نارون ژورنال با در نظر گرفتن این موارد با ارایه خدماتی سعی در تسهیل فرآیند چاپ مقاله شیمی از طریق رفع موانع موجود کرده است. تمامی خدمات ارایه شده توسط این مرکز بعد از نگارش مقاله توسط خود مولفان و پژوهشگران آغاز می‌­شود و تا مرحله پذیرش مقاله و چاپ مقاله ادامه خواهد داشت.

حیطه‌­های پژوهشی برای چاپ مقاله شیمی

معمولاً پژوهشگران برای نگارش و چاپ مقاله شیمی از حیطه­‌های مختلفی استفاده می­‌کنند. در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌­کنیم:

  • طراحی و ساخت رآکتورهای بستر ثابت
  • مقایسه عملکرد باتری‌های یون لیتومی و لیتیوم – هوا
  • حذف بيولوژيک آلودگی‌هاي نفتي از خاک
  • بررسي سينتيك رنگ‌‌بري و معدني نمودن پساب‌هاي حاوي رنگ‌زاهاي آلي
  • مدل‌سازي‌ رسوب آسفالتين در مخازن نفت
  • حذف بيولوژيک DSO از خاک‌هاي آلوده
  • سولفورزدايي از بنزين توسط زئوليت نانوحفره Y سنتز شده
  • مدل‌سازي و شبيه‌سازي راكتور بستر متحرك
  • و چاپ مقاله شیمی در سایر حوزه‌ها

این حیطه­‌ها و یافته‌­های جدیدی که در هریک از آن‌ها و سایر حوزه‌ها به دست می‌­آید می­‌تواند منابع با ارزش و غنی باشد تا پژوهشگران بتوانند عنوان پژوهشی خود را تدوین کنند.

فرآیند چاپ مقاله شیمی

فرآیند چاپ مقاله شیمی بعد از نگارش مقاله از سوی پژوهشگر شروع می­‌گردد. بسته به هدف‌گذاری مولفان این مقاله، می‌توان مقاله را در ژورنال‌های داخلی یا خارجی به چاپ رساند. فرآیند چاپ مقاله در ژورنال‌های داخلی به این شرح است که بعد از اتمام نگارش مقاله از سوی مولفان، مجله مناسب علمی پژوهشی داخلی که مورد تایید وزارت علوم یا معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی است به مولفان پیشنهاد می‌­گردد.

مولفان می­‌بایست با ارایه نام مجله به دانشگاه و اساتید خود از مورد قبول بودن آن اطمینان حاصل نمایند. بعد از تایید مجله از سوی مولفان مقاله، کار ادیت تخصصی و فورمت بندی مقاله بر اساس راهنمای مجله آغاز می‌­گردد. در نهایت مقاله به مجله مورد نظر ارسال می­‌شود و امور مربوط به پیگیری­‌های بعدی تا اخذ پذیرش مقاله انجام می‌­گردد. لازم به ذکر است که مجله معرفی شده به دانشجویان این رشته جزو مجلاتی می‌­باشد که تا حد امکان فرآیند چاپ  و پذیرش کوتاه‌­تری نسبت به مجلات دیگر داشته باشند و اینکه با توجه به شناخت همکاران ما از مجله، مجله‌­ای معرفی می­­‌گردد که امکان چاپ و پذیرش بالاتری نسبت به سایر مجلات دداشته باشد.

مجلات مرتبط با چاپ مقاله شیمی

مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی داخلی: چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی معمولاً با پیچیدگی­‌های خاص خود همراه است. طولانی بودن فرآیند داوری و چاپ مقاله و عدم پاسخگویی دقیق از مشکلات این مجلات می‌­باشد. همکاران ما در مرکز پژوهشی نارون ژورنال، با ارائه خدمات حرفه­‌ای در زمینه چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی را بسیار تسهیل نموده است و دانشجویان رشته شیمی می‌­توانند از این خدمات استفاده نمایند.

مجلات SCOPUS و ISI: چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس و آی اس آی می­‌تواند برای دانشجویان تا حدودی سخت و دشوار باشد. به همین خاطر دانشجویان رشته­ شیمی در صورت تمایل به چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس و آی اس آی می­‌توانند از خدمات تخصصی ما در معرفی مجله و چاپ تضمینی مقاله استفاده نمایند.