چاپ مقاله مدیریت بازرگانی
رشته مدیریت بازرگانی در ایران در بسیاری از دانشگاههای سراسری و آزاد دانشجو میپذیرد و از اینرو میتوان چنین برداشت کرد که رشته محبوبی در کشور میباشد. حوزههای پژوهشی رشته مدیریت بازرگانی متفاوت با سایر گرایشها در این رشته است اما به لحاظ فرآیند چاپ مقاله تفاوتی وجود ندارد. فرآیند چاپ مقاله مدیریت بازرگانی همانند سایر رشتهها، فرآیندی مرحله به مرحله و گام به گام میباشد که تخصص و مهارت و تجربه سه عنصر اساسی برای پیمایش این فرآیند میباشند.
موسسه نارون ژورنال در سالهای اخیر همکاری گستردهای با پژوهشگران در زمینه چاپ مقاله داشته است و یکی از رشتههای پرمتقاضی در این زمینه مدیریت بازرگانی است. در ادامه با خدمات ما در زمینه چاپ مقاله مدیریت بازرگانی بیشتر آشنا خواهید شد.
حوزههای چاپ مقاله مدیریت بازرگانی
حوزههای پرتکرار و پژوهشخیز رشته مدیریت بازرگانی عبارتند از:
- عوامل موثر در میزان صادارت یک محصول
- تجارت الکترونیک
- تاثیر خصوصیسازی شرکتها
- بررسی اطلاعات بازاریابی در فرآیند تدوین استراتژی شرکتها
- مدیریت بازاریابی و افزایش فروش
- عوامل موثر بر نگر ش خریداران
- مدیریت مشتری
- مدیریت فروش
- ارزش نام تجاری و عوامل موثر برآن
- انواع روشهای بازاریابی و تاثیر آنها در نرخ فروش
- و موارد دیگر
این حوزهها به اصطلاح حوزههای خام در پژوهش در گرایش مدیریت بازرگانی هستند که معمولاً با بررسی پژوهشهای انجام شده اخیر در دنیا و نیاز روز کشور، موضوع پژوهش عنوان بندی دقیق میشود و برای اجرای پژوهش مطرح میشود.
عنوان پژوهش و اهمیت آن در چاپ مقاله مدیریت بازرگانی
عنوان پژوهش و حوزهایی که محقق سعی دارد وارد آن شده و به بررسی عوامل مختلف بپردازد در بررسی ملاکهای چاپ مقاله تاثیر بهسزایی دارند. در حقیقت، حوزههای پژوهش هیچ وقت کهنه و نخ نما نمیشوند بلکه نحوه استفاده از آنها و اینکه چه عواملی در کنار آنها قرار میگیرد یا کشف میشود باعث میشود که یک عنوان پژوهشی تبدیل به عنوانی بدیع و نو و یک عنوان، عنوانی کهنه و تکراری گردد.
برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و زمان در فرآیند پژوهش معمولاً پژوهشگران به بررسی پژوهشهای اخیر میپردازند و در رشتهای مانند رشته مدیریت بازرگانی سعی میکنند عواملی مورد توجه قرار گیرد که مثلاً در حیطه افزایش فروش، تاکنون مورد بررسی قرار نگرفتهاند. یافتن یک مقاله بیس که دقیقاً به این عوامل اشاره کرده و استفاده از ایده اصلی آن به همراه ایده خاص پژوهشگر باعث به وجود آمدن یک موضوع پژوهشی و در کنار آن یک ایده جدید میشود.
خدمات نارون ژورنال در چاپ مقاله مدیریت بازرگانی
همانطور که مشخص شد، اولین کمک تخصصی نارون ژورنال به پژوهشگران رشته مدیریت بازرگانی کمک در انتخاب موضوع و راهنمایی دقیق آنهاست. با انتخاب موضوع بکر میتوان بدون تردید گفت که ۶۰ درصد فرآیند چاپ با موفقیت سپری شده است و باید تمرکز را به دیگر مراحل این فرآیند گام به گام و به هم پیوسته نمود. مراحل دیگر فرآیند چاپ مقاله مدیریت بازرگانی میتواند انتخاب و معرفی مجله، سابمیت مقاله بر اساس دستورالعملهای مجله، ترجمه نیتیو مقاله و ادیت و ویرایش تخصصی مقاله و موارد دیگر باشد.
برای چاپ مقاله در یک رشته دانشگاهی در یک مجله معتبر واقعاً باید چنین گفت که در هیچ کدام از مراحل آن جایی برای اشتباه وجود نداشته باشد زیرا هرگونه اشتباه و سهل انگاری باعث از دست رفتن ایده خواهد شد. مقالهای که نگارش شده اما هنوز به چاپ نرسیده باشد هرچند که مقاله قوی بوده باشد و دادههای خوبی داشته باشد فاقد ارزش و اعتبار علمی است.
پایگاههای معتبر برای چاپ مقاله مدیریت بازرگانی
- مجلات پایگاه اسکوپوس
- مجلات پایگاه ISI
- مجلات پایگاه ISC
- مجلات علمی پژوهشی داخلی
- مجلات علمی تحصصی و یا علمی ترویجی داخلی