چاپ مقاله مدیریت بازرگانی ۱۳۹۸-۸-۱۹ ۱۰:۳۴:۵۶ +۰۰:۰۰

چاپ مقاله مدیریت بازرگانی

رشته مدیریت بازرگانی در ایران در بسیاری از دانشگاه‌­های سراسری و آزاد دانشجو می­‌پذیرد و از این‌رو می­‌توان چنین برداشت کرد که رشته محبوبی در کشور می‌­باشد. حوزه‌­های پژوهشی رشته مدیریت بازرگانی متفاوت با سایر گرایش‌ها در این رشته است اما به لحاظ فرآیند چاپ مقاله تفاوتی وجود ندارد. فرآیند چاپ مقاله مدیریت بازرگانی همانند سایر رشته­‌ها، فرآیندی مرحله به مرحله و گام به گام می‌­باشد که تخصص و مهارت و تجربه سه عنصر اساسی برای پیمایش این فرآیند می­‌باشند.

موسسه نارون ژورنال در سال‌های اخیر همکاری گسترده‌ای با پژوهشگران در زمینه چاپ مقاله داشته است و یکی از رشته‌های پرمتقاضی در این زمینه مدیریت بازرگانی است. در ادامه با خدمات ما در زمینه چاپ مقاله مدیریت بازرگانی بیشتر آشنا خواهید شد.

حوزه‌های چاپ مقاله مدیریت بازرگانی

حوزه‌­های پرتکرار و پژوهش‌­خیز رشته مدیریت بازرگانی عبارتند از:

  • عوامل موثر در میزان صادارت یک محصول
  • تجارت الکترونیک
  • تاثیر خصوصی­سازی شرکت­ها
  • بررسی اطلاعات بازاریابی در فرآیند تدوین استراتژی شرکت­ها
  • مدیریت بازاریابی و افزایش فروش
  • عوامل موثر بر نگر ش خریداران
  • مدیریت مشتری
  • مدیریت فروش
  • ارزش نام تجاری و عوامل موثر برآن
  • انواع روشهای بازاریابی و تاثیر آنها در نرخ فروش
  • و موارد دیگر

این حوزه‌­ها به اصطلاح حوزه‌­های خام در پژوهش در گرایش مدیریت بازرگانی هستند که معمولاً با بررسی­ پژوهش‌­های انجام شده اخیر در دنیا و نیاز روز کشور، موضوع پژوهش عنوان بندی دقیق می­‌شود و برای اجرای پژوهش مطرح می­‌شود.

عنوان پژوهش و اهمیت آن در چاپ مقاله مدیریت بازرگانی

عنوان پژوهش و حوزه­ایی که محقق سعی دارد وارد آن شده و به بررسی عوامل مختلف بپردازد در بررسی ملاک­‌های چاپ مقاله تاثیر به‌سزایی دارند. در حقیقت، حوزه­‌های پژوهش هیچ وقت کهنه و نخ نما نمی­‌شوند بلکه نحوه استفاده از آن‌ها و اینکه چه عواملی در کنار آن‌ها قرار می‌­گیرد یا کشف می­‌شود باعث می‌­شود که یک عنوان پژوهشی تبدیل به عنوانی بدیع و نو و یک عنوان، عنوانی کهنه و تکراری گردد.

برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و زمان در فرآیند پژوهش معمولاً پژوهشگران به بررسی پژوهش‌­های اخیر می‌­پردازند و در رشته­‌ای مانند رشته مدیریت بازرگانی سعی می­‌کنند عواملی مورد توجه قرار گیرد که مثلاً در حیطه افزایش فروش، تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته­‌اند. یافتن یک مقاله بیس که دقیقاً به این عوامل اشاره کرده و استفاده از ایده اصلی آن به همراه ایده خاص پژوهشگر باعث به وجود آمدن یک موضوع پژوهشی و در کنار آن یک ایده جدید می‌­شود.

خدمات نارون ژورنال در چاپ مقاله مدیریت بازرگانی

همان‌طور که مشخص شد، اولین کمک تخصصی نارون ژورنال به پژوهشگران رشته مدیریت بازرگانی کمک در انتخاب موضوع و راهنمایی دقیق آن‌هاست. با انتخاب موضوع بکر می­‌توان بدون تردید گفت که ۶۰ درصد فرآیند چاپ با موفقیت سپری شده است و باید تمرکز را به دیگر مراحل این فرآیند گام به گام و به هم پیوسته نمود. مراحل دیگر فرآیند چاپ مقاله مدیریت بازرگانی می‌‌تواند انتخاب و معرفی مجله، سابمیت مقاله بر اساس دستورالعمل­‌های مجله، ترجمه نیتیو مقاله و ادیت و ویرایش تخصصی مقاله و موارد دیگر باشد.

برای چاپ مقاله در یک رشته دانشگاهی در یک مجله معتبر واقعاً باید چنین گفت که در هیچ کدام از مراحل آن جایی برای اشتباه وجود نداشته باشد زیرا هرگونه اشتباه و سهل­ انگاری باعث از دست رفتن ایده خواهد شد. مقاله‌­ای که نگارش شده اما هنوز به چاپ نرسیده باشد هرچند که مقاله قوی بوده باشد و داده­‌های خوبی داشته باشد فاقد ارزش و اعتبار علمی است.

پایگاه‌­های معتبر برای چاپ مقاله مدیریت بازرگانی

  • مجلات پایگاه اسکوپوس
  • مجلات پایگاه ISI
  • مجلات پایگاه ISC
  • مجلات علمی پژوهشی داخلی
  • مجلات علمی تحصصی و یا علمی ترویجی داخلی