تا چه مدت باید منتظر ارایه نتایج داوری مجله ماند؟

۱۳۹۸-۹-۱۰ ۰۶:۴۱:۴۷ +۰۰:۰۰ ۱۳۹۸/۰۹/۰۷|دسته بندی ها: وبلاگ|برچسب: , , , |بدون ديدگاه

سوال اساسی بسیاری از پژوهشگران بعد از اینکه مقاله‌ای را به مجله ارسال می‌نمایند این است که تا چه مدت باید منتظر ارایه نتایج داوری مجله ماند؟ معمولاً پژوهشگران بعد از کار طاقت فرسا بر روی مقاله خود انتظار دارند با ارسال مقاله به مجله سریعاً پاسخی از مجله درباره مقاله خود دریافت کنند. در این مطلب می‌خواهیم بر حسب تجربه خود در ارسال مقالات به مجلات معتبر دنیا پاسخی به این سوال پژوهشگران ارایه دهیم. با وب سایت چاپ مقاله نارون ژورنال همراه باشید.

تا چه مدت باید منتظر ارایه نتایج داوری مجله ماند؟

بعد از ارسال مقاله به مجله انتظار برای دریافت نتایج داوری مجله تجربه‌ای سخت و طاقت‌فرسا است. بر اساس تجربه ما، زمان اعلام نتایج داوری مجله برای مقاله ارسال به عوامل مختلفی بستگی دارد و معمولاً نیز در تمامی مجلات این زمان متفاوت است. در برخی ژورنال‌های علمی مدت زمان پاسخ‌دهی بین یک ماه تا هشت ماه زمان می‌برد.

البته برخی از ژورنال‌ها مدت زمان انتظار را برای ارایه نتایج داوری در وب سایت خود اعلام می‌کنند. برای مثال، پایگاه الزویر مدت زمان اعلام نتایج داوری را برای بسیاری از مجلات خود حدود ۴ ماه اعلام می‌کند. در همین پایگاه، این امکان برای پژوهشگران وجود دارد که با جستجوی مجلات بتوانند مدت زمان تقریبی اعلام نتایج داوری را بدانند و با آگاهی از آن اقدام به سابمیت مقاله خود کنند.

اگر ژورنالی که شما برای ارسال مقاله انتخاب کرده‌اید مدت زمان اعلام نتایج داوری را ذکر نکرده باشد، می‌توانید به آرشیو مقالات آن رفته و مقالات چاپ شده را بررسی کنید. معمولاً روی مقالات چاپ شده زمان ارسال مقاله و زمان پذیرش و زمان چاپ درج می‌شود. این زمان می‌تواند به شما به صورت تقریبی مدت زمان داوری را مشخص کند.

یادآوری این نکته مهم است که حتی اگر ژورنال مدت زمان تقریبی اعلام نتایج داوری را ذکر کرده باشد، باز این زمان یک زمان تقریبی است و زمان دقیق بسته به عوامل مختلفی مانند توانایی سردبیر در پیدا کردن داور جهت داوری و مدت زمان انجام اصلاحات است.

بسیاری از مجلات سیستم آنلاین ارسال مقاله دارند که در آنجا برای مولفان مقاله پنل اختصاصی ایجاد می‌کنند و پژوهشگران بدان طریق می‌توانند وضعیت کنونی مقاله خود را مشاهده کنند. برای مثال، وقتی حالت Under Review در جلوی مقاله شما درج شده باشد می‌توانید متوجه شوید که مقاله شما هم‌اکنون از طریق داوران در حال بررسی می‌باشد.

در هر حال، نمی‌توان هنگام سابمیت مقاله به صورت دقیق متوجه شد که مدت زمان پاسخگویی ژورنال چقدر خواهد بود. تجربه ما در زمینه ارسال و سابمیت مقاله نشان می‌دهد که پژوهشگران معمولاً باید یک مدت زمان ۴ ماهه را برای دریافت پاسخ از مجله در نظر بگیرند. بعد از ارسال مقاله پژوهشگران می‌توانند با نوشتن ایمیلی برای سردبیر به صورت محترمانه بررسی مقاله خود را یادآوری نمایند.

یقیناً ارسال دوره‌ای این ایمیل بسیار موثر خواهد بود و سردبیر مقاله شما را به واسطه ایمیل‌هایی که برای پیگیری کارتان ارسال نموده‌اید در اولویت قرار خواهد داد؛ اما در نظر داشته باشید که در طی ۴ ماه نهایتاً دو یا سه ایمیل می‌بایست برای سردبیر ارسال نمایید تا پیگیری شما تبدیل به ایجاد مزاحمت نباشد.

این مطلب در باره پاسخ به سوال تا چه مدت باید منتظر ارایه نتایج داوری مجله ماند؟ ارایه گردید. باید در نظر بگیرید که پذیرش مقاله و چاپ مقاله در مجلات معتبر دنیا متضمن آن است که شما یک بازه زمانی نسبتاً طولانی را سپری کنید و قبلاً از آنکه به پژوهش و نگارش مقاله بپردازید این موارد را در ذهن خود داشته باشید.

ثبت ديدگاه