چگونه اولین مقاله را در مجله خوب چاپ کنم؟

۱۳۹۸-۸-۱۳ ۱۶:۲۳:۵۵ +۰۰:۰۰ ۱۳۹۸/۰۸/۱۳|دسته بندی ها: وبلاگ|برچسب: , , , , |بدون ديدگاه

یک باور قدیمی و نهادینه شده در دنیای علم وجود دارد که اولین مقالات یک پژوهشگر نباید در یک مجله خوب به چاپ برسد. به همین دلیل است که بسیاری از پژوهشگران مقالات اولیه خود را در مجلات متوسط یا سطح پایین چاپ می‌کنند تا بعداً بتوانند مقالات خود را برای مجلات با کیفیت‌تر ارسال کنند. اما شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه اولین مقاله را در مجله خوب چاپ کنم؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد، پس با نارون ژورنال همراه باشید.

چگونه اولین مقاله را در مجله خوب چاپ کنم؟

برای پاسخ به سوال بالا، ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا مجلات تمایلی به چاپ مقالات پژوهشگران تازه کار ندارند؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است. سردبیران مجلات عقیده دارند که پژوهشگران جوان معمولاً به جزئیاتی که باید در اجرا و نگارش مقالات به آن‌ها توجه کرد، دقت کافی ندارند. در واقع این باور وجود دارد که پژوهشگران جوان تجربه پژوهشگران خبره را ندارند و به همین دلیل کار آن‌ها دارای ایرادات بیشتری است.

این پیش‌فرض ممکن است غلط باشد و در برخی موارد مقاله یک پژوهشگر تازه کار ممکن است از مقاله یک استاد قدیمی بهتر باشد. اما ما در اینجا قصد نداریم باور سردبیران مجلات را تغییر دهیم. بنابراین باید به دنبال راهی باشیم که مقاله خود را در مجله با کیفیت چاپ کنیم.

برای این منظور چند کار را می‌توان انجام داد. یک راه بسیار خوب این است که مقالات اولیه خود را به مجلات بسیار مشهور ارسال کنید. در این مرحله سردبیر و داوران مجله بازخوردهایی به شما خواهند داد و ایراداتی را به مقاله شما وارد خواهند کرد. اگر این اصلاحات را بر روی مقاله خود اعمال کنید کیفیت مقاله شما به طرز چشمگیری بهبود پیدا می‌کند. سپس می‌توانید مقاله خود را برای یک مجله معتبر دیگر ارسال کنید اما این بار احتمال پذیرش مقاله شما بالاتر خواهد بود. اگر هم مقاله شما ریجکت شد، دوباره می‌توانید همین کار را تکرار کرده و برای مجله بعدی ارسال کنید.

یک راه دیگر این است که یک یا دو مقاله اول خود را با همراهی یکی از اساتید خود که دارای رزومه پژوهشی قوی است چاپ کنید. این کار باعث خواهد شد که از اعتبار آن استاد استفاده کنید و توجه مجلات را برای چاپ مقاله خود جلب کنید.

همچنین چندین ابزار آنلاین وجود دارد که به شما در انتخاب مجله مناسب کمک خواهد کرد. این ابزارها درصد ریجکت شدن مقالات را نشان می‌دهند. بنابراین شما می‌توانید با انتخاب مجله‌ای که درصد ریجکت پایینی دارد، شانس خود را برای پذیرش مقاله خود بالا ببرید. از جمله این ابزارها می‌توان به Elsevier Journal Finder ،Springer Journal Suggester اشاره کرد.

در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چاپ مقاله خود را دارید یا مایل به دریافت مشاوره رایگان در این زمینه هستید، می‌توانید با همکاران ما در موسسه نارون ژورنال در تماس باشید.

ثبت ديدگاه