چگونه مقاله با ایمپکت بالا چاپ کنیم؟

۱۳۹۸-۹-۱۱ ۰۹:۰۱:۵۳ +۰۰:۰۰ ۱۳۹۸/۰۹/۱۱|دسته بندی ها: وبلاگ|برچسب: , , , |بدون ديدگاه

چاپ مقاله با ایمپکت بالا یکی از علاقمندی‌های پژوهشگران در حیطه‌های مختلف علمی است. سردبیر مجلات با ایمپکت بالا معمولاً به دنبال مقالات با کیفیت هستند که علاوه بر جدید بودن موضوع مقاله، مسیر جدیدی را در آن حوزه از علم بگشایند. همین عامل سبب سخت گیری در فرایندهای داوری و پذیرش مقاله در این مجلات می‌شود.

پارامترهای زیادی برای چاپ مقاله در مجلات با ایمپکت بالا وجود دارد. در اینجا چند توصیه اصلی که توسط پژوهشگران برجسته مطرح شده است را به شما ارائه خواهیم داد تا بتوانید در زمینه چاپ مقاله با ایمپکت بالا گام بردارید. با موسسه علمی و آموزشی نارون ژورنال همراه باشید.

راهکارهایی برای چاپ مقاله با ایمپکت بالا

  • مخاطب مورد نظر خود را شناسایی کنید

مخاطبان مقالات علمی کاملاً اختصاصی هستند و همه افراد مقالات شما را نمی‌­خوانند. بنابراین در صورتی‌که مقاله شما به خوبی طراحی و نوشته نشود، تعداد خوانندگان آن کاهش می‌­یابد. سعی کنید جملات مقاله خود را چندین بار از دیدگاه مخاطبان خود بخوانید. فرض کنید که خواننده مقاله شما فردی مبتدی است بنابراین جملات مقاله خود را به دور از هر گونه ابهام و پیچیدگی بنویسید.

  • فرض کنید مقاله شما روایت یک داستان است

مقاله ایمپکت بالا نیازمند شواهد قوی و نتیجه ­گیری با ارزش هستند. مقاله معمولاً با یک سوال بزرگ شروع خواهد شد و سعی کنید موضوع را مانند یک داستان روان و پیوسته جلو ببرید به طوری‌که همه جملات و پاراگراف‌­ها و بخش‌­ها در جای مناسب و هدفمند به دنبال هم بیایند. از هر گونه نشانه­‌گذاری که باعث اختلال در پیوستگی و روان بودن شود، باید پرهیز شود. از دسته بندی مطالب جهت ارائه بهتر مقاله استفاده شود و در نهایت باید بعد از بحث قوی پیرامون نتایج حاصله، منجر به نتیجه گیری مهم شود. سعی کنید مقاله شما تصویر کاملی از موضوع موردنظر را به مخاطب بدهد و خیلی از گپ­‌های موضوع را پوشش دهد.

  • عنوان قوی و موثر

عنوان مقاله باید بازگو کننده مطالب اصلی مقاله باشد. عنوان مقاله باید مختصر و واضح باشد بطوری‌که خواننده با مشاهده آن موضوع اصلی تحقیق را متوجه بشود. عنوان مقاله بیشتر از بقیه قسمت­‌های دیگر مقاله مشاهده و رویت می­‌شود بنابراین یک عنوان جذاب و قوی مخاطب بیشتری را جذب خواهد کرد و صد البته برای سردبیر مجله هم جذاب خواهد بود.

  • چکیده واضح و روشن

چکیده مقاله بعد از عنوان پربیننده‌­ترین قسمت مقاله می‌باشد. معمولاً سطر اول چکیده با سوال اصلی تحقیق شروع می‌­شود و با توضیحات بیشتر و مشکلات موجود در ارتباط با سوال تحقیق ادامه می‌­یابد. در قسمت نتایج چکیده باید خلاصه­‌ای از روش آزمایش ذکر شود و نویسنده باید سعی کند که بالانسی بین اطلاعات خیلی کم و خیلی زیاد ایجاد کند. همچنین جمله پایانی چکیده باید جواب سوال سطر اول باشد.

  • استفاده صحیح از شکل‌­ها و جداول در مقاله

شکل­‌ها باید نماینده بصری یافته‌های شما باشند و آن‌ها باید ترتیب منطقی داشته باشند و با داستان تحقیق شما مطابقت داشته باشند. شکل‌ها و جداول سریع‌ترین راه برای نشان دادن مقادیر زیادی از اطلاعات پیچیده است که توضیح آن‌ها در متن مقاله مشکل است. کیفیت بالای جداول و شکل­‌ها باعث می­‌شود که جلوه‌­ای حرفه­‌ای به مقاله شما بدهد و خواننده تصور می‌کند که مقاله شما کیفیت علمی خوبی دارد. بنابراین ممکن است خوانندگان بیشتر به نتایج شما و تفسیر شما از آن نتایج اعتماد کنند. همچنین تعداد جداول و شکل‌­ها هم باید منطقی باشد و با محتوای مقاله و دستورالعمل مجله مطابقت داشته باشد.

در این مطلب نکاتی برای چاپ مقاله با ایمپکت بالا مطرح کردیم. در صورتی که در زمینه پذیرش مقاله و چاپ مقاله خود در مجلات معتبر نیازمند مشاوره تخصصی و رایگان هستید، می‌توانید با موسسه نارون ژورنال در تماس باشید.

ثبت ديدگاه