سوالات متداول در تبدیل پایان نامه به مقاله

۱۳۹۸-۹-۲۱ ۰۶:۱۰:۵۶ +۰۰:۰۰ ۱۳۹۸/۰۹/۲۱|دسته بندی ها: وبلاگ|برچسب: , , , |بدون ديدگاه

تبدیل پایان نامه به مقاله یکی از فعالیت‌های پژوهشی مهم دانشجویان بعد از اتمام و دفاع پایان نامه خود در دوره کارشناسی ارشد و دکترا می‌باشد. در واقع، با استخراج مقاله از پایان‌نامه، دانشجویان نتایج‌ پایان‌نامه خود را در شکلی کاربردی و عملیاتی تدوین نموده و برای استفاده عموم و اطلاع‌رسانی آن در یکی از مجلات و نشریات علمی به چاپ و نشر می‌رسانند. حال، موضوعات و سوالات مختلفی در این حیطه برای پژوهشگران به وجود می‌آید که در اینجا با ذکر مطلبی با عنوان سوالات متداول در تبدیل پایان نامه به مقاله سعی نموده‌ایم به آنها تا حد امکان پاسخ دهیم.

برخی از این سوالات درباره خدمات نارون ژورنال در حیطه تبدیل پایان نامه به مقاله است و برخی دیگر در باره نحوه انجام کلی آن می‌باشد. با سایت چاپ مقاله نارون ژورنال همراه باشید.

سوالات متداول در تبدیل پایان نامه به مقاله

  • آیا از پایان‌نامه‌ه­ای که قبلاً کتاب استخراج شده است می­توان مقاله هم استخراج کرد؟

تبدیل پایان‌نامه به کتاب با تبدیل پایان‌نامه به مقاله متفاوت و متمایز است. در حقیقت مطالبی که در کتاب آورده می‌­شود به لحاظ محتوایی و شکلی متفاوت با یک مقاله است. شما می‌توانید از پایان‌نامه درصورتی‌که پتانسیل خوبی داشته باشد چندین مقاله و چندین کتاب نیز استخراج کنید و هیچ مشکل علمی وجود ندارد.

  • آیا در تبدیل پایان‌نامه به مقاله، محتوای مقاله متفاوت با آن چیزی است که در پایان‌نامه آمده است؟

نخیر. در حقیقت کار استخراج مقاله با کار ویراستاری علمی متفاوت است. محتوای مقاله در کار استخراج مقاله نمی­‌تواند بیش از آن چیزی باشد که در پایان‌­نامه آمده است. برای مثال، فرض کنید شما در پایان­‌نامه خود یک سؤال پژوهشی دارید و در آن به بررسی رابطه دو متغیر پرداخته‌­اید. در مقاله نیز دقیقاً به همین سؤال پژوهشی پرداخته خواهد شد. همان‌طور که از نام آن پیداست، از درون پایان‌­نامه صرفاً یک مقاله استخراج می­‌شود و در این استخراج، هر آنچه در محتوای پایان­‌نامه وجود دارد بدون تغییر در قالب مقاله ذکر می­شود.

  • آیا کار تبدیل پایان­‌نامه به مقاله صرفاً یک کپی پیست از بخش­‌های مختلف پایان­‌نامه است؟

استخراج مقاله از پایان­‌نامه اصولی دارد. مقاله به لحاظ تعداد کلمات و تعداد صفحات در مقایسه با پایان‌نامه کوتاه­‌تر است و طبیعتاً همین ملاک مانع از کپی پیست در تبدیل پایان‌نامه به مقاله می­‌شود. برای تدوین مقاله از روی یک پایان­‌نامه می­‌بایست بخش­‌های مختلف پایان‌­نامه خوانده شود و در فرمت کوتاه‌­تر و مختصر در قالب مقاله قرار گیرد؛ بنابراین، کار تبدیل پایان­‌نامه به مقاله نمی‌­تواند یک کار کپی پیست ساده از پایان‌نامه به مقاله باشد.

  • اگر مقاله دارای ایراداتی باشد که لازم است رفع گردد، در فرآیند تبدیل اصلاحات انجام می­‌گردد؟

همان‌طور که گفته شد، در کار تبدیل پایان‌­نامه به مقاله، صرفاً کار تبدیل صورت می­‌گیرد و نگاهی به مشکلات و ایرادات علمی و فنی موجود در آن نمی‌­شود. بعد از استخراج مقاله، درصورتی‌که دارای اشکال علمی یا ایراد باشد، باید در اختیار یک ویراستار علمی قرار گیرد تا ایرادات آن برطرف گردد. این کار متضمن پرداخت هزینه متفاوت به یک ویراستار می­‌باشد.

  • آیا در طی فرآیند استخراج مقاله، مقاله فرمت بندی نیز می­‌شود؟

یقیناً اگر در حین قرارداد برای استخراج مقاله از پایان­‌نامه نام مجله مشخص شده باشد و هزینه‌­های مربوط به فرمت بندی توافق شده باشد یقیناً تمامی امور مربوط به فرمت بندی انجام خواهد شد اما در استخراج صرف مقاله از پایان­‌نامه هیچ تعهدی فرمت بندی مقاله وجود ندارد زیرا این امر کاری متفاوت با استخراج است.

  • آیا در تبدیل پایان­‌نامه به مقاله، تعهدی برای پذیرش و چاپ آن از سوی نارون ژورنال ارائه می­شود؟

خیر. هیچ تعهدی و ضمانتی برای مقاله استخراج شده از پایان‌­نامه وجود ندارد. احتمال دارد پایان‌­نامه کاری ضعیف بوده باشد که طبیعتاً مقاله مستخرج از آن نیز به لحاظ کیفی ضعیف خواهد بود. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد، مسئولیت کیفی محتوای پایان‌­نامه به عهده مؤلف آن می‌­باشد. طبیعتاً از یک پایان­‌نامه ضعیف و کم کیفیت نمی­‌توان یک مقاله باکیفیت استخراج نمود مگر اینکه امور مربوط به ادیت و ویراستاری بر روی آن انجام گیرد که این خود متفاوت با بحث استخراج مقاله است.

  • آیا نارون ژورنال تعهدی درباره چاپ مقاله مستخرج از پایان‌­نامه ارائه می‌­دهد؟

حین تبدیل پایان­‌نامه به مقاله، کیفیت مقاله برای همکاران ما مشخص می­‌گردد. در اینجا اگر همکاران ما این تشخیص را داده باشند که می‌­توانند مقاله مستخرج را در یک مجله علمی چاپ نمایند تعهدات مربوط به چاپ را به دانشجو ارائه می‌­کنند و بعد از امور مربوط به استخراج مرحله چاپ مقاله را نیز پیش خواهند برد. در غیر این صورت، نارون ژورنال هیچ تعهدی برای پذیرش و چاپ مقاله مستخرج ارائه نخواهد داد.

  • آیا نام ویراستار علمی یا فردی که مقاله را استخراج نموده است بر روی مقاله ذکر می­‌گردد؟

اگر همکاران ما در نارون ژورنال مقاله را استخراج نموده باشند، جواب منفی است. همکاران ما در نارون ژورنال صرفاً در ازای حق‌الزحمه خود به استخراج مقاله می‌­پردازند و حقی را برای خود در قبال درج نام‌شان بر روی مقاله قائل نخواهند بود. طبیعتاً مؤلفین مقاله افرادی خواهند بود که در طی انجام پژوهش فعالیت‌­های مستمری داشته‌­اند.

  • معمولاً کار تبدیل پایان‌­نامه به مقاله چقدر طول می­کشد؟

کار تبدیل پایان‌نامه به مقاله بسته به حجم پایان­نامه است. درصورتی‌که حجم پایان­نامه زیاد باشد کار تبدیل پایان­نامه به مقاله می توانند طولانی­‌تر باشد. همچنین، در تخمین این زمان، میزان همکاری دانشجو با همکاران ما نیز بسیار تأثیرگذار است. در مراحلی از کار، دانشجو می­‌بایست به سؤالات به وجود آمده همکاران ما در مورد پایان‌­نامه پاسخ دهند یا تائید نهایی مقاله استخراج شده را از اساتید خود بگیرند.

  • ملاک دقیق بودن مقاله استخراج شده چیست؟

در کارهای پژوهشی معمولاً نظرات و سلایق بسیار متفاوت هستند. ممکن است مقاله‌­ای که استخراج شده است در نظر یک پژوهشگر زبده بسیار عالی استخراج شده باشد اما در نظر فرد دیگری ضعیف بوده باشد. برای اینکه چنین مشکلاتی بروز نکند، ملاک صحت کار نظر اساتید راهنما و مشاور دانشجو ملاک نهایی خواهد بود. همکاران ما در نارون ژورنال موظف هستند تمامی اصلاحات و ایرادات وارد شده از طرف استاد راهنما و مشاور را بدون هیچ‌گونه اظهارنظری رفع‌ورجوع نمایند.

در اینجا سوالات متداول در تبدیل پایان نامه به مقاله ارایه گردید و به هریک از آنها پاسخ داده شد. موسسه نارون ژورنال در خدمت آندسته از پژوهشگران و دانشجویانی می‌باشد که قصد استخراج مقاله از پایان نامه خود دارند. بدین قرار، متقاضیان می‌توانند از طریق شماره‌های تماس ما، با ما در ارتباط بوده و یا با مراجعه به صفحه ثبت سفارش، درخواست تبدیل پایان نامه به مقاله خود را ارایه دهند. همکاران ما در سریعترین زمان ممکنه درخواست شما را بررسی نموده و با شما تماس خواهند گرفت. همچنین، برای دریافت خدمات مرتبط با پذیرش مقاله و چاپ مقاله نیز می‌توانید با همکارانمان در ارتباط باشید.

ثبت ديدگاه